Fanatsi

Jag gillar mat!

Nu börjar ännu en epok i mitt liv där jag blir besatt av mat... eller egentligen inte mat i allmännhet, utan något som jag får mani på. Genom årren har det varit: choklad, bananer, korv och paprikamackor, chips och dip, släta soppor, choklad, gröt med lingonsylt, pasta med ost och ketshup, flingor med mjölk och nektarinbitar, choklad, mandlar och russin, potatis, kycklingwook, med mera, med mera.

Mina matvanor liknar en gravid kvinnas och det har den alltid gjort. Jag får cravings som blir jobbiga och sätter i mig mängder av det jag har mani på. För tillfället är det morrötter och hummus. Japps. Konstigt, men så är det. Jag har ätit ett par kilo morrötter de senaste dagarna och två paket hummus. Man får skämmas!

Tänker hur som haver skära ned på det... försöka...

Gör vitlökspotatismos med örtbiffar nu. Jag gillar mat.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Varför ska man måsta skära ner på en stor del av livet, som tillhör den trevliga delen? Kan man inte måsta skära ner på det tråkiga och trista istället?

Postat av: Micke

Fast jag känner mig sjuk och eländig var jag tvungen att släpa mig till Konsum för att köpa russin, så jag vet vad du menar. Har Sofia ringt dig? Min mobil har dött. Jag har bett och fjäskat, smekt och slagit, men den förblir död. Suck...

2007-12-12 @ 19:44:22
URL: http://killerbob.blogg.se
Postat av: Annika

Sarah: Men magen kanske inte mår bra av så ensidig kost ;P Jag behöver bara skära ned på det så att det inte blir absurda mängder...

Micke: Haha,visst är det jobbigt att vara gravid? men varför åt du inte mina russin idag förresten? Nej, Sofia har inte ringt mig. Kanske gör det imorgon så vi kan spinna vidare på planerna.

2007-12-12 @ 20:17:41
URL: http://annikki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback