Can do

Jag tillät mig en sovmorgon idag! Det var så skönt! Insåg med ens att det jag kallade sovmorgon egentligen var vad jag vanligtvis skulle kalla "i ottan" närmare bestämt klockan nio.

Seg är jag troligtvis på de extra sovtimmarna i natt och vädret. Det luktar höst ute! Och något som jag gillar lika mycket som en solig varm sommar är en kall och klar höst! Hösten är den bästa årstiden, för det är då jag laddar om, siktar högre och laddar upp. Men med tanke på att det bara varit sommar i ca 10 dagar, så kan jag vänta med höststickningen och syltningen.

Höst för mig:

Dricka te
Sticka
gå till Myrorna och fynda koftor och vackra damhandskar
Göra sylt, geléer och stuvningar av bär och svamp i frysen
Baka matbröd
Köpa nya skor
Läsa böcker
Filtkappa
värmeljus
fika på stan
SKOLA!

I´m lovin it. Men som sagt: Än är jag inte beredd att lägga bikini och sandaler på hyllan, utan hoppas på en underbart varm och solig vecka i Stockholm.

Snart åker jag men först 45 timmat arbete i helgen.

Can do

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller med dig, Annika! Hösten är ju helt fucking underbar. Luften är så klar och kall och det är så kul att se alla människor i skolan igen! För att inte tala om hur kul det är att köpa nya anteckninsblock och ny kalender :) (man är ju lite störd). Fast jag är överrens med dig på den andra punkten också; det får gärna vara lite mer sommar innan hösten är här. Sköt om dig och hoppas vi ses snart! Vad var det du skulle läsa i höst nu igen? kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback