Pyssel och bak

Jag vaknar så grymt tidigt på morgonen nu för tiden... i förrgår klev jag upp och tvättade 05.15 och idag klev jag upp klockan halv sju. Det är i och för sig rätt mycigt. Jag åt frukost, åkte och tränade på IKSU kom hem och duschade och stickade ut garnet på halsduken. Ska köpa nytt garn idag tror jag. Ska ju ned på stan och köpa träningskläder och en BH tänkte jag.

Igår gjorde jag chokladtryffel med kanelsmak. Galet gott blev det! Ska ge smakprov till Charlotta/Björn och Carolina/David tänkte jag. Tog ett par till kaffet nyss. Det är sådanna gånger ajg är glad att jag slutat snusa. tryfflarna gav samma kick!

För tillfället puttrar kikärtor på spisen till hummusen jag ska göra idag. Tänkte även baka bröd med olika mjöl- och frösorter. Kan bli gott.

IDAG KOM MIN JOHANNA HEM! Men sover hon lillan... hemma i sin säng. Ska prata med henne i telen idag och det längtar jag efter! Undrar när hon vill vara med mig...

 

Mitt eget recept på kaneltryffel:

Annikas kaneltryffel

¤ 1 dl grädde
¤ 100 g 70% choklad
¤ 100 g blockchoklad
¤ 2 msk kanel
¤ 1 msk vaniljsocker
¤ några matskedar kakao

Koka upp grädden, ta av plattan och lägg i chokladen i bitar så de smälter ihop.
Krydda med vaniljsockret och kanelen. Häll upp i en liten ugnsform och låt svalna.
ta upp den stelnade smeten med sked och forma kulor som du rullar i en skål med kakao.
Förvara tryffeln i kyl eller frys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback