Vetekornet spökar!

Kanske är det ändå så som Dostojevskij tagit fasta på när han skrev romanen Bröderna Karamazov att:

"Om icke vetekornet faller i jorden och dör, så förbliver det ett ensamt korn; men om det dör, så bär det mycken frukt."
(Johannesevangeliet 12:24)



Man kanske ska krascha helt för att man ska få skörda sedan... Jag är nu hjärntvättad med Bibliska och ryska idéer och religiösa motiv och tror nu att min totala breakdown dag var ett måste för att jag skulle få en produktiv kväll.

Likt vetekornet lade jag mig i myllan (nåja, sängen) och dog (nja... men jag sov några timmar). När jag vaknade började tankarna gro, och nu kan jag skörda 1133 nya ord till min hemtenta!


Imorgon är sista dagen för mitt skrivande och jag har en fråga + kompletteringar till två frågor kvar... ska jag hinna innan jag börjar jobba på fredag?

Kommentarer
Postat av: mickis

Vännen, du klarar allt! förstår inte ett smack va du snackar om ens.. hehe. du e smart, de vet du! :) puss älsk

2008-08-20 @ 22:05:00
Postat av: Annika

Tack gumman att du tror på mig! =) pussosmisk


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback