Vilken morgon!

Idag vart jag jävlat häpen. Vaknar någon gång i gryningen av att det ringer till på min ringklocka och jag drar på mig en morgonrock och stapplar ut ur sovrummet med mina två vänsterfötter... lagt damsugaren på ett strategiskt bra ställe: i dörröppningen. Hurra och prisad vare Annikas visdom! Livsfarlig skulle andra säga :P Nåväl, i min hall står en vilt främmande karl!
Jag ba: "Jaha, vad gäller detta" (alltid ika skärpt).
 Han ba: "Jag ska lägga vägg och golvmatta i ditt badrum".
Jag ba: Jaha, det är ju bra att man får veta sånt i förväg. Det är ingen som har ringt och meddelt mig dett atidigare" (formell och mycket arg).
Karln blir osäker och flackar med blicken och stammar framm ett "ehh, jaha". Jag vänder störthäftigt ryggen till och snubblar över dammsugaren in i sovrummet igen... coolt Annika! Eller bara... töntigt som vanligt :P

Jaja, nu har han gått efter första varvet av spackling... han stod väl inte ut här med en sur kvinna och två uppstudsiga små kissekatter som var ivägen och sprang omkring och lekte bredvid toastolen :) (Hehe.. jag ides inte stoppa dem... en minirevange)

Nu står toastolen i hallen på en svart sopsäck och jag måste kila ned till källan vaje gång ja ska kissa. Tur att man har en blåsa lika stor som en sötmandel... kan de inte sätta in en hiss i huset när de ändå är här?

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, tycker synd om dig som måste ha karlar springandes i lägenheten! ;) Hoppas dom är klara snart så du slipper allt springande till källaren. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback