SÅ, såsom jag själv vill ha det

Idag har jag legat ute hela dagen... brännt mig lite till, men också blivit brun!

Läste ut Torgny Lindgrens "Ormens väg på helleberget" i solen. Fick veta att kolonilotterna på vår innergård hade blivit utlottade till de 2 som ansökt om att få dem. Fick också veta vilka som hade hand om utdelningen av lotterna. Ringde på men de var inte hemma. Ska dit ikväll och böna och be att få odla lite på den snutt i längan som är överväxt och oanvänd. Jag hoppas så innerligt att jag får den!!!

Tänka va! Att få en bit jord att sätta rabarber, ärtor, sallad, örter och blommor på! Ett roligt och givande sätt att vara ute och påta. Det ger mig så mycket att skapa något som jag sedan kan ha användning av. Därför jag älskar att göra saft, sylt, baka, måla, sticka... Eftersom alla mina nära åkit bort nu två veckor så kommer jag ha massor med dötid att spilla på den lilla lott jord jag skulle ta hand om så bra.

Blev otroligt inspirerad och satte lavendel, salvia, oregano, kattgräs och oregano i små krukor som just nu solar sig i mitt sovrumsfönster (obs, katterna är bannlysta därifrån!). Håll tummarna för mig! En tidig födelsedagspresent skulle det bli =) Har någon tips på vad jag kan sätta där mer?

Imorgon börjar de två första sommarkurserna också! Hoppas de är lagomt jobbiga och trevliga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback