Definition av pungsituation

"Pung!" - Dagens uttryck.

¤ Annika cyklar till skolan. Glömt sin mössa och har isande motvind hela vägen-  Pung!

¤ Annika sitter ensam i matsalen å tokläser det sista inför populärlitteraturskursen, får syn på schemat och ser att det är nääästa vecka seminariet är! - Pung!

¤ Muttrar iväg till cykeln vid lärarhuset och får inte upp cykellåset! -Pung!

¤ Efter 15 minuters ännu mer muttrande och iskalla händer får Annika upp cykellåset, men då har vänstra pedalen fastnat och "snurrar" under fotsulan i varje tramp- Pung!

¤ Annika tvärstannar cykeln av förbannelse och ska bryta till pedalen igen, då åker min freestyle (ja, jag är fortfarande i kasettåldern. Önskat mig en mp3 till jul!) i marken och batteriet sticker ned i diket. - Pung! men bara ett litet "pung" kom över mina läppar då, för tre sekunder senare inser jag att öronplopparna till hörlurarna sitter kvar i mina öron medan resten av sladdar och spelare ligger på marken!- PUUNG!




Som pälor på ett band har pungsituationerna radat upp sig för mig idag. Hoppas det är för att inget tråkigt alls kommer hända ikväll! Ska till Sarah på en liten stund, sedan min älskade Gardell och tillbaka till Sarah igen med alla fina mäsnniskor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback