Fragmentalisk rapport om vad som har hänt och vad som händer i den närmaste framtiden

Wihoo! Igårkväll åkte jag och Steve ned till Maxi och pantade burkar. Jag fick råd till en liter mjölk och makaroner :)

Sen kom Ida och vi Idolade lite. Mysigt! Jag var jättetrött och sov länge.

Idag har jag läst till seminariet och gjort ett pajskal till broccolipajen som skall förtäras vid skymningen. Sofia och söta Dorian kommer nämligen ikväll och äter middag och klappar katter.
 
Jag ksa hinna läsa lite ur Torgny Lindgrens Hummelhonung. Får varva skönlitterärt med det facklitterära om jag ska orka. Blir nog bra om jag är effektiv. Dammsuga lite golv och textilier så att Dorian inte börjar klappa någon dammtuss i tron att det är en kissekatt!

Imorgon är det julfest med klassen! Hurra! Vi blir 10 studenter, två lärare och en söthund. Vi ska tränga ihop oss i Mickes lilla etta och baka, ha knytkalas, byta presenter, leka lekar med mera.

På måndag innan skolan åker jag ned till Swedbank och kasserar ut min check och ordnar med mitt visakort så jag får det någon gång!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hurra för Hummelhonung!

Postat av: Annika

Ja! Den är myysig! Har iof bara läst 42 sidor än, men den är mycket fin. Har lyssnat på den förut i talbok. Kände igen den när jag började läsa! Är du klar med den?

2007-11-17 @ 20:50:03
Postat av: Sarah

Japp och jag ska nog läsa den igen någon gong, när jag får tid. Många många guldkorn i den.

Vi har många av hans böcker men jag gillar böcker man tar sig igenom på ett par dagar, som denna. De övriga vi har är så tjocka och med massa, och liten text...

2007-11-17 @ 23:18:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17309

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback