Kaooos!

Med mobilen fastklämd mellan örat och axeln står jag och ringer mitt femte samtal (denna gången till mamma) medans jag städar, diskar, lagar mat och organiserar papper. Jag har varit hemma i 10 minuter. Stressad? Neejdå! Har bara cirka en millionersmilljarders saker att göra denna vecka.
 



Dagens pungsituation 1:

Annika ska till skolan och lastar cykeln med skolsaker. När hon är klar låser hon upp cykeln... eller låset går inte upp utan sitter fast. Annika vrider lite hårdare. Nyckeln går av... PUNG! Låset har ju fungerat så bra efter Shayan sprayat låset med låsspray. Men det hjälpte inte denna morgon tydligen. Annika gååår till skolan...

Dagens pungsituation 2:
Annika ska ta ut soppåsen som börjar lukta Åke och upptäcker att en brungrön sörja läcker från påsen och har impregnerats i underlaget... pung! Under diskbänken, i köket, i lägenheten luktar det Åke! I turbulensen med frenetiskt skrubbande (och självklart pratandes i telefonen) åker lådan med städsaker som jag räddat upp på dikbänken från stanken ned i det äckliga diskvattnet i diskhon. PUNG!


I helgen blir ajg inte ledig heller utan ska passa på att gå på en worshop med en engelska dramapedagog som arbetat med Augusto Boal och haft Dorothy Heathcote som handledare under sitt examensarbete. Den chansen går inte att missa! Nästa helg blir det mer workshop och under veckan en ny tenta (förutom denna) och massa läsning...

Magsår nära! Men efter att ha suttit och gjort samlade reflektioner på moment II i kursen och tömt min hjärna, så inser jag att jag inte kommer få mer gjort idag i alla fall. Blir upphämtad (halleluja) av Jens och Ida så jag tar mig till Johanna. Fika, prat, mys och teve... en liten avkoppling mitt i all röra.

image118 <--- Kaos hemma hos Annika, under Annikas diskbänk, i Annikas lägenhet...

Kommentarer
Postat av: Micke

Du har då det du gör... ;)

Postat av: Annika

Men :P jo, jag vet...

men jag säger som Magnus Uggla skrev om vila i
låten "2:a på bollen": "det gör man när man får enrummare med lock" ;P

2007-11-07 @ 22:27:53
URL: http://annikki.blogg.se
Postat av: Sarah

Tur att du mest har en massa roligt för dig i alla fall (förutom Åke-i hemmet då...)
Kram!

2007-11-08 @ 08:07:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17309

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback