<3 Jonas Gardell


image47         image48                       image50




Jonas Gardell är den mest underbara personligheten inom det mesta! Älskar det han skriver i litteratur, manus och hur han framför det han skrivit, poesi, musik, you name it! 

Jag såg en intervju i tevefyras morgonprogram för någon vecka sedan där han framförde en dialog ur sin senaste show "Tillfällig gäst i ditt liv". I intervjun fick han frågan varför han trodde han var så populär bland det svenska folket och han svarade att det kan baro på att människor tänker på honom som en de känner. Precis så är det med mitt "förhållande" till denna underbara man! Det känns som om jag känner honom och att vi har känt varandra sedan jag var liten. Min pappa älskade Gardell och jag lärde mig att älska honom efter flera år av trotsigt motstånd. Nu känns han som en farbror som alltid varit en del i mitt liv. Genom teve, framträdande som jag sett live och genom allt jag läst av och med honom.

Nu läste jag på hans blogg detta roliga och mycket insiktsfulla:

"Det är lite rart att Helge Fossum är från Norge.
Det är ju Runar också.
Norrmännen är smarta.
De exporterar sina tokskallar till oss."

/ Jonas Gardell, 2007-10-03

http://jonasgardell.se/doc/diary.jsp?id=347

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback