Underbart roligt!

Detta kan ju inte vara vanligt, men min klass lade in en extralektion på eget bevåg och hade en improvisation/rollspel/simulering som var jättekul!

Instruktionerna var dessa: Hitta en intressant människa (till exempel när du handlar eller går till el. från skolan), kolla in den (gångstil, klädstil, hållning, kroppspråk m.m.) och fundera vem du tror den människan är och vad den har för liv, döp den och försök gå som den mm. Alla tar med lite fika som den tror att den karaktären som vi utvecklat i våra tankar skulle ta med till "kvartersfesten".

Så när vi kom klädda och uppträdande som våra karaktärer började spelet. Före hade vi dukat upp fint och ställt iornding mysigt med ljus och så vid bordet. Sedan började vårt spel. Dana som ordnat detta spel hade en dagordning och vi fikade och pratade med varandra och diverse problem som var förberedda dök upp.

Jag höll på dö av skratt under hela spelet som kändes som 20 min, men som höll på i bra över en timme. Det var underbart roligt och efteråt pratade vi om allt vi upplevt och funderade ut nya spel man kunda göra.

Min karaktär: Pelletsfabriksägaren Hans Fransson från Sorsele, gick en kurs i webdesign på universitetet för att "go international" med hans verksamhet. Han var olycksdrabbad och hade ingen fungerad toalätt och sket därför i grannens rosenplantage och tappat alla nycklar, fått en bortsprungen katt som snyltgäst och var rädd för kyla då hans pappa frusit ihjäl i sitt hus när han glömde sätta på värmen till vintern föregående år. Så klockrena repliker som det kom ur min mun utan att ja reagerade över det förrän de var sagda. Underbar dag med underbara människor och karaktäerer!

Efter skolan var ja och Sofia och shoppade lite och storhandlade på Coop, så nu har jag allt jag behöver i matväg i flera veckor :)

Nu ska jag GÅ till IKSU och träna Funk... sedan till Tomas och äta smulpaj och kolla film :) Då ska han få prexenten jag köpte till honom idag.

Förrästen! måste hitta Mickes blogg!!!


Kommentarer
Postat av: Micke

Ja, det var sataniskt roligt. Och tänk att du hittade mig...

Postat av: Annika

Haha, ja det gjorde jag!

2007-10-28 @ 16:09:54
URL: http://annikki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback