Ett svettigt mål

Finns det något tråkigare att läsa om i andras bloggar än träning? Jo, kanske. Men det är inte speciellt roligt. Ändå postar jag ett inlägg om hur det ser ut för mig nu. Det går ju bra!

I veckan har jag kört på måndag fysgympa, tisdag löptur, onsdag järngympa, fredag löpträning och lördag löpträning. Imorgon får jag se om det blir något. Måste ju lägga in vilodagar också. Torsdag var en, så då kanske söndag passar bra att vila med. Eller så blir det lite styrketräning på IKSU bara.

Jag har fört träningsdagbok i 5 veckor nu och tränat 4-5 pass i veckan i 7 veckor. Målen med min träning är att få upp min förut katastrofala kondition och komma i alla kläder som jag har, men som inte passat. Det blir ett billigt sätt att uppdatera garderoben inför sommaren, med tanke på att jag var mindre då jag köpte allt luftigt och sommrigt. Men sen då? När jag har konditionen och en utökad garderob?

Det känns konstigt att träna utan att ha ett mål om någon tävling/match/cup/läger. Så har det ju alltid sett ut innan. Men nu gillar jag inte att tävla så, eftersom jag uppslukas av tävlingsandan och blir för fkuserad på det så att annat kommer i skymundan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback