Läs inte detta, för det är bara information!

Fick ny handledare idag, eftersom Daniel tagit 5 veckors tjänstledigt för att regissera en pjäs för Profilteatern. Mia Westin, en underbar kvinna som trots sina omfattande regikunskaper fick mig att känna mig trygg i att jag ska regissera nyskrivna scener med teatertvåorna. Vi hade så bra idéutbyte och verkar ha samma syn på teaterämnet i skolan. Ser fram emot att få jobba med henne! Tänk att jag bara fått så fina handledare under mina VFU-perioder under denna del av utbildningen. Lite annat kan man säga om min första handledare under svenskan. Inga namn nämnda, men jag jobbade arselet av mig men fick aldrig känna att jag dög.

Har onsdagen fri från lektioner denna vecka eftersom vi drar ihop några onsdagslektioner till ett par heldagar med scenarbete med treorna. Ska planera mitt moment, ringa Åsa, läsa på kursplaner, solla scener som ska spelas och förbereda simuleringen på torsdag. Verkligen skönt att kunna ägna en hel dag till planering och förberedelser!

Idag har jag gjort grovskissen på tavlan jag ska måla. Tog med en tavelpannå till skolan och skissade upp den modell jag överfört på OH-blad och lånade OH-apparaten i skolan för att förstora upp den. Ska hitta fler motiv jag vill måla och göra så med alla pannåer jag har hemma så jag har gott om material för framtida alster. 

Jag har min träning, mina superfina kompisar, bäbisar och de jag gillar att pyssla med hemma och det känns mindre dassigt nu. Struktur är ett ledord för att jag ska få grepp om allt. Nu får det inte komma någon eller något och röra till allt!

Justja! De två tentorna jag plitade ihop här under en dag gick riktigt bra! Även fast jag fick skämmas över meningsbyggnad och andra formaliafel, så var innehållet inte så illa som jag trodde.

Imorgon är det jobb i Sagateaterns garderob på kvällen. Det är förövrigt där vi kommer spela på Kulturnatta! Kom och kolla vet ja!

Cykeln är fixad och jag ska börja cykla till skolan för att spara pengar. 160 kronor kvar att leva för denna månad efter handlingen idag. Konserver och annat som jag förhoppningsvis ska kunna leva på denna vecka. Sista veckan innan kosingen får jag äta ris, hehe.

Oj vilket underbart roligt inlägg! Inte undra på att jag har hela tre läsare om dagen haha!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jippie! Jag ligger på 13 kronor, men då handlade vi igår, ganska mycket, eller ja för 500 på kvantum och det blir inte så mycket valut för pengarna där... men men, på fredag kommer barnbidraget
i alla fall.

2008-04-15 @ 11:27:12
Postat av: mickis

o ja kommer snart oxå.. då får vi skoj gummi :) njut av allt så länge!

2008-04-16 @ 19:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback