En enda lång dag

Länge sedan jag skrev igen... det blir som upphackat när jag inte har någon tid att sitta här för ros skull. Roliga härliga dagar i skolan med rep och lekar, karaktärsanalyser och workshoper. Hunnit med att träna, träffa lite kompisar, fortsatt vårt Twin Peaks-tittande och myst med kissarna. Varje vecka känns som en enda lång dag. Jag sover som en sten och verkar aldrig förstå att jag vilat mig.

Har en massa saker att göra. Men jag måste andas lite också.

Mitt ryggproblem har kommit tillbaka igen och jag har fått grina idag. Sällan jag gör det. Helst av att jag har ont någonstans, men idag var det övermäktigt stundtals.

Efter Sara S masserat mig och smort in ryggen med tigerbalsam höll jag på att svimma. Har bara svimmat en gång i mitt liv, så det kändes superläskigt! Jag stod upp, hörde alla människor som i ett filter. De var långt borta och jag gick in i kroppen. Sus i öronen. Jag ville säga att någon skulle hålla i mig, att jag skulle falla, men fick inte ur mig orden. Så läskigt alltså! Jag bara tittade på Sara och såg att hennes lppar rörde sig, men jag kunde inte höra vad hon sa riktigt. Efter en stund lyckades jag sjunka ned på knä och yrseln gick över. Tagit tre gånger så mycket verktabletter idag än jag gjorde förra gången, men det har gjort minst lika ont. Vad händer med min kropp? Huvva. En massa saker att fixa med, så jag har inte tid att ha ont!

¤ köpa presenter till mamma och dagmar
¤ införskaffa tyg och rekvesita till föreställningen, planera hur det ska se ut och sy till det som behövs sys till
¤ ordna kattvakt till nästa helg, då jag åker hem till Luleå
¤ läsa facklitteraturen till seminariet
¤ träna in låtarna och mina repliker till andra delen av föreställningen
¤ planera och handla till heldagsworkshopen med Jessi
¤ kvittera ut nycklar till bastu och gårdslokal
¤ hämta ut pjäserna jag beställt från Adlibris
¤ träffa några som jag försummat den senaste tiden...

Helst vill jag hinna träna också. Måla klart min tavla och skriva klart min novell. Har blivit erbjuden att börja dansa house gratis på balettakademin på tisdagar också. Och det vill jag! Och fysisk improvisation på söndagar.

Vad har vi kvar för tid då?

Ibland vill jag att veckan ska vara längre. När det händer så mycket roligt vill jag hinna med! Har fått höra att jag borde sakta ned, men när jag gör det och väl säger nej till saker så måste jag förklara mig och det jag säger verkar inte alltid tas emot som jag hoppas på.

Men jag ska lova mig själv att inte gå in i väggen. För det har jag verkligen inte tid med!

Om en timma ska jag över till Charlotta och Björn och äta middag :) Men först ska jag krypa ned i badet och läsa lite. Måste passa på när det är helg!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Oj oj Skruttan,ja ta det lugnt! Låter inte bra med nästan-svimningar! Jo, detär mycket att stå i just nu och min kropp sa oskså stopp tillslut, men jag tar det yberlugnt i helgen, så jag ska vara fit-for-fight på måndag igen.

Postat av: Annika

Jag ska ta det lugnt jag med nu.. måste lugna ned om jag ska klara... kasnke därför ja får ont i ryggen. Som ett tecken på att ja måste släppa på gasen. Kroppen säger ifrån lixom. Kram på dig gumman!

2008-02-03 @ 03:13:05
URL: http://annikki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback