Hatgrannar och sötgrannar

Den senaste veckan har jag varit mycket med Charlotta och Björn när jag inte har jobbat. Vi har åkt till Bettnäs och solat, grillat vid Stöcksjö, ätit på restaurang och tagit kvällsdopp. IMorgon ska jag och Charlotta plocka blåbär efter jag kommer ham från jobbet!

De är mina sötgranar!

Grannarna ovanför är däremot en ständig plåga. Natten till onsdag ligger jag vaken från halv 11 till halv tre av oljud. Alltså riktiga oljud inget "diska-några-tallrikar-och-köra-sentrifugen-en-timme-så-väggarna-vibrerar-oljud". När jag, för första gången i mitt liv, står upp för mig själv och knatar upp till grannarna mitt i natten och ber dem vara tysta, möts jag av: "vi flyttstädar". Okej? Halv två på natten? Jag förklarar att jag ska upp klockan 6 på morgonen och jobba i tretton timmar och behöver sova. Det bemöts med kommentaren: "Okej, vi kan försöka dämpa oss".

Den så kallade "dämpningen" består i tio minuters tystnad (förmodligen tio minuter av skitsnack om mig). Med andra ord precis den tid det tar för mig att klä av mig och lägga mig i sängen och vara lite stolt över mig själv. Sen fortsätter de som förut. Jag är sjukt trött och vill bara grina.

Samma sak denna natt.

De är mina hatgrannar!

Skillnaden var att i natt var jag så slutkörd att jag somnade ändå. Det jag kan trösta mig med är att de kommer att flytta uuuuuut nu! Hurra! ballonger och serpentiner!

Denna veckan är ännu galnare än förra då jag jobbade 80 timmar och pluggade och umgicks.

Denna vecka:
Jobbar jag 94 timmar
Ska plocka blåbär med Charlotta
Läsa ut Mr ryss (är på sida 723 för tillfället)
träffa Ida och Johanna
Ska packa, handla, fixa och ordna inför avresan till Sthlm nästa vecka
Skrivit "klart" tentan i idéhistoria

Just nu är jag stressad och schemat är fullspäckad timme för timme. Detta blogginlägg är inte inlagt i planeringen, så nu måste jag skärpa mig!

Vi kanske hörs här ngn gång och jag inte avlider!

Xxx


Kommentarer
Postat av: Frida

Ta inte ihjäl dig! Man kan alltid skjuta på saker. Hör av dig om det känns tufft för morgondagen! KRAM

Postat av: Martin

Hej och välkommen till Flängarklubben; föreningen för de som alltid är på väg någonstans =)

2008-07-31 @ 11:23:29
Postat av: Annika

Frida: Nu känner jag mig lugnare. Fick mycket gjort igår och idag =)



Martin: Ja, men jag har alltid sagt åt Johanna att du är en galen, överaktiv människa. Jag är inte gjord för sånt här, haha!

2008-07-31 @ 12:53:51
URL: http://annikki.blogg.se/
Postat av: Sarah

Tur att hatgrannarna FLYTTstädar i alla fall, och kanske drar för allevighet.

Dumma! Och du är duktig.

2008-08-04 @ 11:03:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17309

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback