Tacksam, glad och blödig

Händelserik dag... not.

Har handlat
drömt en dröm som jag inte visste om det var på riktig eller inte
fått min första rullning i betapet ("fossing" = 133p)
Köp en rosa ros i vit kruka som jag lämnade över till grannarna när de kom hem
Inte behövt tanka deras bil, utan ska bjuda dem på middag istället (jag är så tacksam för vad de har gjort och hur snälla de är att jag blir tårögd).

När jag ändå är blödig måste jag säga att alla borde ha en Johanna Svensson i sitt liv. Den flickan är en helt otrolig vän! Att ställa upp, stötta och bry sig om på det sättet gör att jag önskar att jag var en så bra kompis jag med.  Jag menar, vem skulle mitt en lördagsnatt erbjuda att köra bil till Vännäs för att ens katt är sjuk, ta med sig mackor och vatten till bilresan och lugna en. Jag ville gråta hela färden men hon fick mig att skratta. Det är en sann vän. Nu när jag ska åka till Stockholm och vara utan mina små så länge som jag aldrig varit finns hon där och tar hand om dem och lugnar mig. En fin vän som sagt.

Idag när jag var knäpp med funderingar i huvudet tänkte jag: "Vad skulle Johanna säga om jag berättade det jag tänkte". Så fick jag svaren jag behövde och kunde se lite sundare på saken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback