Vad som hände

Bosse har  kristaller i urinet. Mycket till och med! det såg ingen förra gången han var in akut. Nu är det specialkost, smärtstillande, antibiotika och sträng tillsyn som gäller i... ja, hur länge?

Jag frågade hur länge sjag skulle gå runt och vara nervös och fick ett svar som inte är bra för mina nerver (något som liknade följande): "Du får alltid vara beredd på att symptomen kan komma tillbaka. Håll koll på att han får ut kisset och kom in med annars. Det kan ha bildas stenar som inte fodret får sönder. Blockerar de urinöppningen är det akut operation".
 
Jag har döångest just nu. Vill bara att min älskling ska vara frisk.


 
Min älskade, älskade Bosse. Sjuk och nykastrerad




Nu håller han på att vakna upp ute i hallen. Han har testats, kastrerats, id-märkts och fått kurer och sprutor. Mer ska jag köpa hem idag från apoteket.

Jobba behöver jag först göra kl 21.00 ikväll -16.00 imorgon.

Hur mkt gick kalaset på?

Taxi in: 219 kr
Kastration: 600 kr
Id-märkning, sprutor, undersökning och 3 kg specialfoder: 700 kr
Hemfärd med lokalbuss: 15 kr

1534 kr

Inte alls någon fara om man jämför med förra gången i Vännäs. FÖrsäkra din katt många gånger om!!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Nej, usch vad hjärtskärande. Men bättre att veta vad som är fel och vad man kan göra åt det, än att inte veta nånting. Kram! P.S Känner du min närvaro i staden...? D.S

Postat av: Sarah

Men tulle, krama massor!

Säg åt honom att han kan vara lugn då Micke är inom gångavstånd.

2008-07-19 @ 14:52:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17309
Postat av: Annika

Jsa jag mår kass nu. Helt otroligt sönderstressad å rädd...

2008-07-19 @ 17:15:50
URL: http://annikki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback