Vacker som en dag

Vilken syn jag måste ha varit idag när jag skulle städa lägenheten inför kvällens festligheter. Tog en sväng med dammsugaren för allergikers och trevnads skull.  "Tog en sväng" i dubbel bemärkelse eftersom jag dansade fram med monstret och sjöng en schlagerdänga från 90-talet. Allt eftersom jag tar mig igenom rum så brukar jag fiska upp de grejer som ligger på fel plats och liksom hänger dem över mig. Den som råkade gå förbi mitt lägenhetsfönster fick se mig sjungandes dansandes och dammsugandes med:

En svart stor mockaväska hängandes över ena axeln (vilket bidrog till att jag fick använda mig av en utstuderad enhandsdammsugning).
fem par strumpor proppandes i jeansshortsen så fickorna putande.
En sommarklänning på huvudet.
ett par mjukisbyxor, ett linne och ett nattlinne över axlarna.

Vacker som en dag!

På tal om vacker. Det kommer jag nog tyvärr inte vara ikväll. Inte på det sätt jag hade hoppats på med långt svallande lockigt hår till mina blåfärgade jeans och svarta body, med stora silverclips i öronen och höga skor. Nej, eftersom mitt löshår inte kommit än! Jag blir riktigt sur nu! Var länge sedan jag gjorde min beställning. I vanliga fall tar det bara ett par dagar, men nu när jag returnerat det jag fick fel, så verkar det ta en evighet.

Men vad att göra?

Förresten så har min mobil gått sönder. SMS-funktionen fungerar, men annars är den obrukbar. Eller ja, jag har kommit på ett trix för att jag ska höra vad den i andra ändan säger. Jag får prata på högtalaren. Det är alltså ena micken som är paj. Mycket osmidigt, men det får funka tills någon gång då jag förhoppningsvis tjänat ihop pengar och har råd med en kvalitémobil istället.

Ska måla lite naglar eller något annat tjejigt nu. Ser fram emot kvällen! Fördelsedagsmiddag i goda vänners sällskap med dryck, fotboll och utgång på TC!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback