Vain is brain pain!

Kriget om löshåret har nu fått sig ett tillfälligt slut. Fick ett mejl i morse där Fannyhair berättade att de inte hade inne den färg jag väntat på. FÅR JAG VETA NU LIXOM! Det stod också att jag kunde skicka mitt kontonummer så kunde de sätta in pengarna jag lagt ut på kontot.

Det gjorde jag omgående och cirka 10 minuter senare fick jag ett mejl där det stod att de skulle sätta in pengarna omgående. Men tack...

Nu har jag beställt nytt hår från ett företag där lagret finns i Umeå. Stället heter Rapumzel. (Gulligt namn ocks efter sagoprinsessan med det långa håret. Även ett smaknamn som jag har för min lilla Ernst). Det kändes tryggt. Man kan hämta håret själv där om man vill, så det finns en adress jag kan besöka om jag ska skälla ut någon i framtiden.

Det som kändes osäkert dock var att färgkoden #24, som är den färg jag ville ha från Fannyhair såg väldigt mörk ut på bilden på Rapumzels hemsida. Håret var även fastsydd med brun tråd vilket oroar mig ännu mera. En färgkod ska ju vara en färgkod liksom för att berätta exakta nyansen. Typ som om man gick på Beckers med en färgkod och sedan köper samma färg på Flyggers Färg, så ska de tju vara exakt samma nyans, men här är jag inte så säker på att det fungerar i detta fall...

I och för sig så är bilden på Fannyhairs hemsida också mörk och missvisande, så jag kanske har en chans att få rätt...

 <--- så här ser den ut på fannyhairs hemsida. Frida har den färgen i för tillfället. Den är bra mycket ljusare irl. Fick inte ned en bild från Rapunzel så jag kan visa skillnaden tyvärr...

Jag får väl kalluffsen inom 3 arbetsdagar som det stod i beställningen. Tycker dock det borde gå fortare eftersom grejerna redan finns i stan. Kanske imorgon om jag har tur.

Känner dock på mig att det blir ännu en retur och fortsatt ett par veckors väntetid innan jag kan få något som ser okej ut på mig. Gah! Blir så irriterad på tjorv med leveranser att jag fått ont i huvudet (eller så är det efter ölkvällen igår...)

Vain is brain pain!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback