Hot!

Fick ett minst sagt lustigt samtal idag. Oppi! Hehe, ska inte dra rullan, men det slutade med att jag mötte upp henne och Frida på maxi, handlade lite mat och gotta så gick vi hem till mig. Fick med mig snyggaste pinkjolen med hängslen från H&M också. Den var skrämmande billig och mycket "Ankisch".

Fick faktist köttfärs, en bullängd och sockerkaka av mormor och 500 kronor av Halvard idag. Jag har kvar en del pengar trots att jag köpte mat så jag fått sex portioner chili con carne som jag precis lagat klart (matlådor!!!).

image323

Näpade lite länge idag, fast jag låssades för mamma att jag bara slumrat till lite hehe. Imorgon har jag till uppdrag att tvätta och städa lägenheten samt skriva minst två till arbetsansökningar och skicka in.

Det blir så mycket tvätt när jag har sådan mani på att tvätta sängkläder och handukar. Det känns viktigt för mig att det är fräscht och byter sängkläder varje vecka (varannan vecka är det lite panik). Nu när jag tränar en del blir det mycket träningskläder och strumpor/trosor och sådanna småplagg också.

Men om jag ska kunna leva upp till det jag har förutsatt mig ska jag gå i säng nu. Har bestämt mig för att tvinga igång mitt läsintresse igen så jag ska fortsätta på en av mina fem böcker jag håller på med nu. De har legat allt för många veckor nu! Brott och straff blir kvällens bok. Det kan vara bra när jag har anmält mig till en sommarkurs om Fjodor Dostovjeskij. Jag hoppas nästan att jag blir fast i skönlitterärträsket så pass att hela min planerade dag imorgon faller.

image321

Nattis ni få som läser detta!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ylva ska nog gå den sommarkursen. Men hoppas att du får ett jobb så att du slipper gå sommarkurser!

Postat av: Annika

Aha! jag vet inte ens vad det är för kurs... anmälde mig sista dagen bara för att ha som back up. Hur ska du göra? Vänta på besked från andra jobbet, eller ta det du fått på First Camp?

2008-03-21 @ 10:41:48
URL: http://annikki.blogg.se
Postat av: ylva

Jo jag ska också läsa om Fjodor, om jag nu inte mot förmodan skulle få ett sommarjobb that is :P

2008-03-21 @ 12:21:58
URL: http://[email protected]
Postat av: Elin

Jag hoppas ju på jobbet på Glitter, som jag ska få veta om till veckan... Men om jag får det kommer jag nog att läsa sommarkurser också.

2008-03-21 @ 12:49:39
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: Bek

När jag pluggade till lärare blev jag försenad med läsningen till en litteraturtenta, och var till slut tvungen att plöja "Brott och straff" på två dagar - faktiskt just runt påsk. Vill minnas att jag tyckte den var lite seg de första 100 sidorna (hehe) men att det sedan var rena nerförsbacken: oväntat spännande och filosofiskt intressant! En intellektuell deckare. Good stuff.

2008-03-21 @ 14:31:38
URL: http://bek.blogg.se
Postat av: Micke

Ja, läs! Har ju som jag kanske berättat läst både den och "Idioten" genom högläsning med en kompis på våra resor genom Europa. Och jag vill läsa om om!

2008-03-21 @ 15:32:47
URL: http://killerbob.blogg.se
Postat av: Annika

Ylva och Elin: Hehe, det är inte så lätt att skaka fram något sommarjobb om man inte är så borstskämd som Elin :P Ska försöka gå den sommarkursen även om jag får jobb, för den lät utmanande! Då kanske vi går alla tre på den! Har ni läst Brott och Straff innan?

Bek:Jag har bara kommit till de 80 första sidorna än men den börjar ta sig! Blev dock äcklad av den våldsamma hästdrömmen han hade och var tvungen att lägga ned den igårkväll.

Har höga förhoppningar på den sedan innan. Den är så hypad av alla så jag har försökt att hålla den på avstånd, men jag är för nyfiken vad det är med den som gör den så fantastisk. Är den verkligen så bra som den ska vara, lägger jag ut en recension när den är färdigläst :)

2008-03-21 @ 19:29:48
URL: http://annikki.blogg.se
Postat av: Elin

Jag håller mig från den kursen dock. Har sökt historia och idéhistoria. Men lycka till Annika och Ylva! =)

2008-03-22 @ 00:06:15
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: Annika

Jag har också sökt idéhistorian :)

2008-03-22 @ 10:39:28
URL: http://annikki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback