Jobbig väg till arbete

Nu har jag sökt ytterligare fyra sommarjobb. Jag är inte direkt kvalificerad att arbeta på något av dem, men jag har sagt det jag kan och att jag är villig att lära mig. Det är alltid något problem i arbetsbeskrivningen. Antingen ska man vara man, för att jämna ut könsfördelningen i arbeten som många kvinnor söker sig till, bo i någon angränsande kommun/eller ha tillgång till bil, kunna flera språk (min lilla kunskap i Spanska kryddar inte på den utöver tyska och engelska) eller något annat.

På något sätt känns det som att alla andra har högre kvalifikationer än jag och att jag inte har rätt att söka de jobb jag just sökt. Men jag ger inte upp den här gången! Jag har inte sökt så mycket jobb sammanlagt under alla år som jag gjort denna sommar (det säger kasnke inte så mycket, men det är många nu!). Det dummaste är att alla jag känner som vill ha arbete under sommaren har fått erbjudanden. Just nu säljer jag mig billigt och söker massa jox till och med. Blääääää!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Duktig flicka. Och jag skriver som jag nu gjorde på Mickes blogg- tro inte att jag inte är här och läser dina inlägg, jag har bara inte orkat skriva på ett tag, men var inte orolig- storebror ser dig!

Postat av: Annika

Haha, och lillasyster väntar på din uppdatering ;P

2008-03-25 @ 17:53:56
URL: http://annikki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback