Snödag

Utanför fönstret ligget ett tjockt täcke av snö på marken. Inanför förnstret ligger ett tjockt täcke av damm och katthår. Jag behöver städa! Dra en vända med damsugaren (och skrämma vettet ur Bosse).

Jag har kommit i en rejäl svacka när det gäller läsande av skönlitteratur. Jag har så många böcker jag börjat på. En kommer jag inte in i , en annan misstäker jag att jag redan läst förut, en annan är så lång så jag inte orkar ligga och håll aupp den. Då blir jag lat. Och less. Vill få igång mitt läsintresse igen! Skulle gärna vilja gå på bokmässa, höra någon författare prata om en bok den har skrivit och sedan ligga och sträckläsa den.

Införande av obligatorisk sängläsning kan också vara en åtgärd.

Nu ska jag byta om och åka och träna. Sedan blir det inflyttningsfika hos Dana.... Shit presenten får jag inte glömma!

Kommentarer
Postat av: Micke

Ja, det har du. Och att hela min framtid som låntagare på Umeå Universitetsbibliotek vilar på dina axlar verkar inte bekomma dig. Fy för...! Tänk på stackaren som irrar omkring nere i magasinet, på jakt efter dom två sista Narnia-böckerna som hon/han väntat sedan december på att få läsa. En dag kommer denna desperata stackare att bli klämd mellan hyllorna av någon obetänksam typ som inte ser sig för. Men säg mig, det kanske är det du går och hoppas på?

Postat av: Annika

Haha! Men Micke. Böckerna var helt olästa när jag lånade dem! Fick bryta in pärmarna och allt. Narnia är inte så popis som du tycks tro :P Men ja kan lämna igen dem å låna dem av Sarah sen om du vill! Påminn mig med ett mess på tisdag bara så kirrar ja de! Men de har gosat in sig riktigt bra bland dammet i bokhylla...

2008-03-07 @ 21:14:48
URL: http://annikki.blogg.se
Postat av: Micke

Nej du, har jag lånat dom så här länge så ska du fan inte lämna tillbaka dom innan du läst dom! Nej nej nej, den där stackars Narnia-fantasten som febrilt söker igenom magasinet (och säkert av misstag blivit instängd över helgen) klarar sig säkert ett tag till...

2008-03-08 @ 10:21:15
URL: http://killerbob.blogg.se
Postat av: Sarah

Tips om du vill höra författare och bli inspirerad:
http://www.norran.se/kultur/article63656.ece
billigt och jättegott fika dessutom. Ska finnas ett schema för vilka författare som är där när. Men orkar itne leta det just nu. Halvstår på darriga ben i dag i alla fall! :)

2008-03-08 @ 11:06:39
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17309
Postat av: Annika

Krya på dig nu Sarah! Vill träffa dig i veckan ju...

2008-03-08 @ 14:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback