Sök detta sommarjobb!

Idag har Ernst startat aktiebolag. Det är ett elbolag som bidrar med sin el för en mindre summa varje månad. Elen levereras dagligen personligt av aktiebolagets ägare. "Det är min uppgift som individ att bidra med vad jag kan till samhället" påstod han och började bygga sin elfabrik.

Själva lokalen med utrustning där den elfrämjande verksamheten äger rum, består av:
¤ En vit flisfilt, ca 1 kvm
¤ Kanten av en säng ca 60 cm hög
¤ En Ernst, ca 6,5 kg

Så började han sitt, enligt honom viktiga arbete - Att kuta runt, runt i flisfilten tills pälsen står rakt ut av elektricitet. Därefter gick han ut på loftgången för leverans till grannarna. "Personlig ellevernans" enligt Ernst.

Nu vill Ernst rekrytera ny personal på grund av utbrändhet och jag har lovat att lägga ut en annons här för tillsvidareanställning. Egentligen ville han att annonsen skulle ligga ute på platsbanken, men jag avstyrde förslaget så smidigt jag kunde.

SÖKES:
Elinstallatör och elproducent vid ErnstEl AB
Arbetsgivare:
Ernst Henry Olsson
Arbetsort: Annikas sovrum, Umeå
Lön: Enligt avtal

Vi söker en lagarbetare med god uthållighet och fluffig päls till sommaren 2008. Arbetet gäller främst producering av el och skötsel av fastigheter men inkluderar även viss kundkontakt. Mindre materialtransporter förekommer så starka ben är ett krav. Tidigare erfarenheter av liknande arbete är meriterande. Bifoga din ansökning med ev meriter som kommentar på denna blogg.

Sista ansökningsdag: 2008-03-30



I väntan på anställningsintervjuer har Ernst tagit in en prao. Bosse. Men han är lite lat så jag skulle tippa på att han inte blir långvarig.




image320

BOSSE PÅ PRAO

Kommentarer
Postat av: Jenny

så underbart roligt!! hahahah

Postat av: Sarah

Underbart! Vilken duktig katt du har!

2008-03-20 @ 08:16:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17309
Postat av: Annika

Hehe, ja han är duktig! Tyvärr är han inte lika bra på nätverkskablar som han är på el. Han skulle "fixa till internet för att få snabbare nedladdning" sa han och tuggade lite improviserat på sladden. Internet dog... men det är väl tanken som räknas ;P

2008-03-20 @ 17:11:06
URL: http://annikki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback