3 is the magic number

Idag blev jag förälskad tre gånger:

1. I killen som jag nästan stötte ihop med då han satte på ett sadelskydd på min cykel på innergården. Fruktansvärt snygg och charmig. Vi bytte endast några ord men leendet han gav mig gjorde mig alldeles generad.
2. I Sekokillen som stod bredvid firmabilen vid Midgård.
3. I en mösskille på campus.


Vårkänslorna börjar slå in tror jag!


En mindre rolig sak var att jag höll på att bli överkörd tre gånger idag men kom undan med blotta förskräckelsen:

1. Av en barnvagn som blåste förbi mitt framdäck inne i stan i 190.
2. Av en galen pansionär som i förvånansvärt snabbt tempo korsade cykelbanan med sin rullator.
3. En lokalbuss som VILLE köra över mig så gärna att han höll på att köra upp på refugen vif övergångsstället. Han gasade som en tok i kurvan för att hinna före/mosa mig och min cykel.

Kommentarer
Postat av: Micke

Oj, lever du också farligt? Jag har faktiskt slutat väja för militanta cyklister som ska tränga sig förbi, fastän dom kommer i vansinnig fart. Så om vi inte ses mer vill jag bara säga att du är en fin vän...

Postat av: Annika

Jag anar konspiration! De gör sig av med folk norr ifrån... Svårt bara att veta vem ens fiende är när de rekryterat både pensionärer och nyblivna mammor. Busschauffören däremot gjorde mig inte ett dugg förvånad.

2008-05-08 @ 10:34:51
URL: http://annikki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback