Bekännelse

Jag måste bekänna en sak angående min frånvaro på bloggen. Jag vänsterprasslar med en dagbok jag köpte för några veckor sedan. Innan bäbisen dog.

Känner därför inte lika mycket för att skriva här.

Men jag kan rapportera att senaste veckan har jag:

- jobbat 36 timmar
- gått tre heldagar i skolan
- skrivit två tentor
- tränat två gånger

Och även skrivit dagbok alltså.

Fick besök av Tomasen också ikväll. Nice.

Men åter till min dagbok. Den är klädd i rosa tyg med sidenband som bokmärke och ett gummiband runt om. Där klistrar jag in klipp från tidningar, recept och även skriver mina listor. Onödiga listor och nödvändiga listor. Har även skrivit en text om listor. Helt onödig den med men.

Jag skulle vilja ha en gammal skrivmaskin som låter sådär jobbigt högt, men helst inte med så tröga tangenter så man måste slå med en hammare...

Jag har även tänkt lite på min framtid. Jag blev rädd. Var fan tar tiden vägen? Varför blir jag inte sjukt duktigare på allt eftersom jag blivit sjukt mycket äldre? Konstigt.

Vad jag blivit bättre på de senaste tre åren:

måla med akryl
skriva listor
stå på mig
säga nej till fest
pyssla
läsa snabbt

Vad jag blivit sämre på de senaste tre åren:

skriva dikter
prata i telefonen
städa
träna
titta på film
skriva snyggt för hand
ta hand om mitt hår

Dessa dåliga, ogenomtänkta listor bjuder jag på. Då kanske du som läser detta inte tycker att min dagbok är värd att snoka i om du av någon outgrundlig anledning skulle vara på besök och den skulle ligga framme... för den innehåller sämre shit än det jag skriver här.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag längtar efter riktigt härligt Annikaumgänge! Det får vi ta när jag kommer tillbaka från Tallin :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback