Ernst

Denna dag har varit en riktig mardröm. Kring 12.30  somnade Ernst in för sista gången och jag saknar honom så jag går sönder inombords. Nu ligger han begraven i skogen på Carlshem och väggarna i lägenheten pulserar av tomhet. Nu har jag bara Rut kvar. Hon är orolig och vill inte vara med mig. Känner mig så totalt ensam i ett främmande hem.

Kommer på mig med att titta efter honom och väntar mig att han ska komma springande mot mig med svansen i vädret redo att leka med sin röda pinne som han älskade. Jag förstår inte att jag tappat två jag älskar inom loppet av fyra månader. Katterna är min familj och min trygghet och nu är det snart ingen trygghet kvar. Jag vill fly undan, men det går inte för det finns inga vägar ut ur sorgen.

Ernst var en gapig, framåt och social pojke som charmade och ville ha uppmärksamhet. Han älskade att mysa och leka med pinnar. Mat och godis var stora passioner tillsammans med promenader utomhus. När Ernst kom till mig var han ganska ful och pruttade de första två veckorna så han luktade illa, men han gick rakt in i hjärtat på mig med sin personlighet. När han blev äldre vart han så ståtlig och vacker men behöll sitt kattungesätt. En total förälskelse och en underbar vän i livet. Lilla gubben... finns ingen som min Ernst. Underbara 2,5 år har vi haft och dessa är jag tacksam för. Nu blir det många år av saknad. En lånad ängel som flugit hem.

 Älskade att krypa in i påsar och väskor Utomhus med spaning på allt som händer Sover i favoritkorgen Hjälper mig att diska Dricka vatten ur kranen i badkaret   Han älskade att klättra i klädkammaren        råttan En liten räkskit innan han flyttade in hos mig Älskade att klämma sig ned i små uttrymmen En sömnig pojkeErnst med favoritleksaken

Kommentarer
Postat av: Frida

KRAM på dig vännen.

Postat av: Anonym

2008-11-14 @ 15:29:46
Postat av: mamma

Ringde dig nyss men du har nog valt att stänga av omvärlden för ett tag (hm, även mig...) blir naturligtvis orolig över hur du egentligen mår i din ensamhet.Hör av dig när du orkar, men jag lär nog ringa igen innan dess. Tusen pussar och kramar!!! Tänker på dig hela tiden...

2008-11-14 @ 15:36:09
Postat av: Jenny

Neeeej.... kramar om

2008-11-15 @ 09:45:06
URL: http://baratankar.blogspot.com
Postat av: lyol

men vännen. tusen kramar.

2008-11-15 @ 13:21:23
URL: http://lyol.blogg.se/
Postat av: Anna

Kram till dig i ensamheten!

2008-11-16 @ 11:54:49
URL: http://glasnost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback