Ny luft i trasiga lungor

Det är som om något punkterat båda mina lungor. Jag får ingen ny, frisk luft. Det är kvavt och instängt och jag kommer ingenstans. När kommer brytpunkten? Jag ligger och väntar i detta vakum på att det ska bli bra, eller på att allt ska gå åt helvete. Ingenting händer.

Just nu klarar jag inte av att göra det jag tycker om och jag fixar inte att göra klart mina tentor till skolan. Jag ska jobba på torsdag. Vill fixa det, men vi får se.

En dag i taget. Att vänta på att den ska ta slut och hoppas på att lyckan väntar på mig dagen efter.

Kommentarer
Postat av: Elin

Kram på dig vännen!

Postat av: Jenny

Kramar om Jag kom att tänka på psalmen Blott en dag, ett ögonblick i sänder... En av verserna går så här;



Själv han är mig alla dagar nära,

för var särskild tid med särskild nåd.

Varje dags bekymmer vill han bära,

han som heter både Kraft och Råd.

Morgondagens omsorg får jag spara,

om än oviss syns min vandrings stig.

"Som din dag, så skall din kraft ock vara",

detta löfte gav han mig.



Kanske kan du vila i det?

2008-11-04 @ 11:04:23
URL: http://baratankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback