Värre

Jag ville bara uppdatera vad som händer här. Har inte ork att höra av mig till någon för tillfället och vet att många av mina vänner gör viktiga saker idag. Så här är läget just nu:

Ernst mår jättedåligt. Han fräser när jag tar på ryggen eller ryggslutet, svansen hänger och han andas ansträngt. Rut löper amok av oron och kutar omkring i hela lägenheten och gnäller. Jag grinar.

Ringde veterinären på Röbäck och förklarade läget. Respons: "Vi är fullbokade och har inte möjlighet att ta emot er idag.Jag önskar dig lycka till". Jag lägger på utan att säga något och ringer Vännäs och begär ultraljudstid och undersökning. Får en tid kl 16.00. Carolina ska skjutsa in mig och min ynkling.

Nu: väntan och åter väntan. Carolina är på inskrivning på en ny kurs, så jag väntar. Kommer be henne att vara med mig när hon kommer tillbaka tills vi åker.

Tack alla som visar sitt stöd på olika sätt. Kommentarer i bloggen, fina ord och kramar när vi möts, långa ältande samtal på telefonen. Tack! Utan er skulle jag inte orka kämpa.

Kommentarer
Postat av: Martin

Hoppas det går bra, tänker på er!

2008-11-05 @ 12:17:50
Postat av: Elin J

Hej Annika!



Jag måste bara önska ett varmt varmt lycka till. Jag kan bara föreställa mig hur det skulle vara om det var Malte som var sjuk - och det kan jag knappt. Det måste vara bland det värsta som kan hända. Och så dessa jävla ignoranta veterinärer. fula ord Hur är det med den tredje kissen (förlåt, jag kommer i skrivande stund inte ihåg namnet)? Är den från samma kull? Löper hon samma risk som de andra två att bli sjuk? Hoppas inte...



Kämpa på och ta hand om dig och din lilla familj. Jag tänker på dig och önskar all lycka.



Varma kramar/ Elin J

Postat av: Micke

Fy fan så orättvist. Jag tänker på dig här i gruvstaden, vännen.

2008-11-05 @ 18:32:15
URL: http://killerbob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback