Att inse fakta

Jag har verkligen insett fakta nu:

Självklart hade jag inte stake/hjärta nog att säga nej igår när jag blev erbjuden att jobba kväll för att någon ordinarie skulle slippa tvångskommenderas ut igårkväll. Det innebar att jag missade en av de två grejerna jag verkligen sett fram emot under veckan: tisdagshänget hos Elin.

Förlåt mig flickor för att ja avviker när ni är så goa mot mig och lagt om hängdagarna!

Nu har jag sagt på jobbet att jag inte kan komma jobba på ett tag och även tackat nej till ett annat arbete ute på Röbäck. Jag vill inte att mina sociala relationer ska lida för att jag ska klara allt inom skola och jobb.

Imorgon får jag tillfälle att prata om bland annat detta och om hur min ekonomiska situation skulle sett ut om jag inte fick jobba extra. Jag ska nämligen bli intervjuad av VK imorgon förmiddag om min ekonomi som student. Jag pratade med journalisten i telefonen idag så vi bokade in en träff på LIndellfiket. Hon bad mig räkna ut hur min ekonomiska situation skulle sett ut om jag inte fick jobba extra och kolla upp mina inkomster och fasta utgifter och gissa vad jag insåg?

Jo att jag skulle ha -56 kr kvar att inte spendera på nöjen, kläder och transport.
Detta efter att mat till mig och katterna, räkningar och försäkringar är betalda. (alla kvartalsavgifter fördelade under alla månader).

Det som skulle kunnas dras in för att få det att gå runt skulle vara att göra mig av med mina katter (som drar mer pengar än vad jag trott) och flytta till korridor. Yeah right! Som att jag skulle ge upp på mina bäbisar för att få en bättre ekonomi!

Så ser det ut i alla fall.

Jag pratade med min mamma igår och hon sade: "Bara du inte blir sjuk nu Annika, när du har så mycket!" Imorse vaknade jag. Jag var sjuk! Ögoninflammation som vanligt, ont i halsen och massiv mensvärk... "It´s all coming back to me" som låten går. Jag måste lugna ned mig lite nu och ett perfekt tillfälle är efter nästa fredag då de flesta tentor och sidoprojekt är avslutade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback