Feministisk läsning och analys

Jag tog en skön sovmorgon imorse till 11 och klev upp och åt en rejäl lunch. Så skönt att vakna till sol istället för regn, med en dag att spendera hur man vill.

Nu sitter jag och skriver feministisk analys av Boijes "Stjärnor utan svindel" med hjälp av Cheri Registers analysmodell och hinkar kaffe.

Igår blev det massor av läsning. Jag läste ut "Predikanten" och började på "Vackra flikcors lott" av Alexander McCall Smith. Har kommit 40 sidor in i den och än så länge har den inte fängslat mig. Det blir nog någon av böckerna jag nybeställt som kommer med mig på bussen till Luleå på fredag. Avgång 12.20.

Jag har sådan skrivinspiration just nu. Jag funderar på att fortsätta min lilla berättelse om den hypokondriske och främlingsfientlige Ansgar. Det är faktist en berättelse jag har ett avslut till och det hör till ovanligheten.

Kommentarer
Postat av: Jenny

De senaste dagarna har jag i alla fall kommit igång med en läsa-lite-innan-jag-somnar-tradition, det är alltid något. :) Dessutom är det en väldigt rolig bok så jag somnar gott efter att ha skrattat högt för mig själv!

Kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback