Niiice

Hade först tänkt skriva ett argt blogginlägg om det som hände igår, men den person som sade det som sagts förtjänar inte ett blogginlägg, så jag skriver ett trevligare istället.

Idag var jag nere på stan med Malin. Vi köpte teaterbiljetter till Jonas Hassan Khemiris pjäs "Fem gånger Gud" " och köpte och biljetter till mig och Tomas som ska se Klungans pjäs "Det är vi som är eftergiften.

Nu vill jag bara ha med mig någon att se "En kvinna i svart" (120 kr) och musikalen med "mupparna" (liknande dockor) "Avenue Q" (275 kr). Någon som är sugen på att boka och se dem med mig?

Vidare åt vi lunch i Rådhusparken i det varma solskenet, gick och tittade på konst (Malin har bokat en vansinnigt vacker och snordyr tavla som hon ska betala och hämta på torsdag). Vi satt i läsrummet på Röda korset och drack kaffe och te och läste högt för varandra ur roliga böcker vi hittade. Jag köpte två för 10 kr/st. "Greven av Monte-Cristo" av Alexandre Dumas och Gunnar Tilanders kuriosabok "Stång i vägg och HEMLIGHUS".

När maten har lagt sig ska jag ut i det nyupptäckta (!) elljusspåret och springa ett varv och sedan sjunka ned i badkaret med Fredrika Bremers bok "Familjen H***"

Niiiice

Kommentarer
Postat av: bitte

ha en trevlig kväll


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback