Pannkaka!

Jag måste bara visa min fina pannkaka jag bakade nyss (Ja, det är en pannkaka, för plättar är de stora runda och de små runda är småplättar... krig för pannkakans rätt att vara pannkaka osv). Om inte annat för att jag vet att min underbara mamma läser min blogg och hon kommer att bli stolt!

På ena boendet som jag jobbade i somras hade vi supersvårt att få till smeten till pannkakorna och misslyckades med flera plåtar under sommarens gång, tills jag mixtrade med receptet. Jag gjort ett eget recept på pannkaka. Det är helt andra proportioner men den blir himpa god.

Min ugn sprider inte värmen jämt tyvärr så jag var tvungen att vända på plåten efter ett tag (jag tar aldrig tid på det jag lagar utan kör lite på känn). Så därav den vackra jämnbruna färgen!



Kommentarer
Postat av: mickis

åh mums va gott, det va länge sen man åt! hemma åt vi det en gång i veckan :) hoppas allt e bra me dig, tänker på dig varje dag. dålig på att ringa bara. just nu e ja hemma o sjuk, ordentlig förkylning. pusskram älskade vän

2008-09-11 @ 11:02:41
Postat av: mamma

Åh så himla fin pannkaka du har gjort! Och jaa, naturligtvis blir jag stolt över dig när jag ser detta praktexemlar till resultat...That´s my girl ;)

Pusselipuss från mamsingen

Postat av: Oppi

Ank, jag börjar faktiskt att tvivla på vår vänskap när du skriver om sådant som inte är sant! Pannkakskriget kan börja!

2008-09-11 @ 16:53:15
Postat av: lyol

jag måste säga att jag är på jompans sida! det där är ju en jäkla ungspanna, alltså ungspannkaka. men den såg i alla fall väldigt fin ut. :)

2008-09-11 @ 17:05:05
URL: http://lyol.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag håller med Jo-Hanna här ovanför. Det där är ju utan tvekan en ungspannkaka. Tokfia!

2008-09-11 @ 17:13:23
URL: http://ididoodi.blogg.se/
Postat av: Annika

Nu är alltså kriget igång!



Tack söta mammi och Micklon du får krya på dig! Vi får ringas här snart! saknar

2008-09-11 @ 18:30:48
URL: http://annikki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback