PMS

Grattis Annika!

Du har lyckats med att få ALLA symptom på PMS som är listat i medicinska skrifter på samma dag.





PMS betyder premenstruella störningar. Det säger inte mycket om vad det egentligen är för störningar, men alla vet att det är då man ska akta sig om man nämner att man har det. Särskilt killar, eftersom de bara tror att de vet vad det rör sig om! De tror typ att PMS står för "plötsliga monstersymptom" eller nåt.

Det ligger i och för sig inte så långt ifrån sanningen, utan snarare ger den förklarningen en tydligare bild av vad som händer oss kvinnor än vad förkortningen egentligen står för. Premenstruella störningar. Vaddå för störningar liksom? Vad är det för mystiska symptom som man pratar om?






Eftersom förkortningen är så intetsägande vill jag därför föreslå nya förkortningar som talar om mer exakt hur dessa störningar yttrar sig. Mina förslag ska jag posta till RFSU eller någon annan bokstavsförkortning (kanske SSAB eller ICA?).


Här är min lista på förslag:

MMS - mostruösa menssmärtor

BMI - betydligt märkbar instabilitet

LKAB - långa kaotiska aggressiva bråk

EKG - ej kontrollerbart godissug

MVG - meningslösa våldsamma gråtattacker

OK - oändligt klagande

H&M - humörsvängningar & magont

Det där med "humörsvängningar" i och med PMS vill jag förtydliga att det rör sig inte om "glad-ena-stunden-ledsen-den-nästa" utan: ledsen-sedan-arg-sedan-depprimerad-sedan-förbannad-sedan-gråtfärdig-sedan-mordisk. Det rör sig alltså bara om negativa humör som svänger. Eller är jag ett medicinskt undantag?




Hemvägen från univeritetet var en mardröm på grund av en JÄVLA KÄRRING TILL BUSSCHAUFFÖR SOM VÄGRADE GÖRA SITT JOBB OCH PLOCKA UPP MIG! Hon körde helt sonika bara förbi utan att ens titta mot busshållplatsen.
 
Jag fick således gå. I kjol, nya stövlar som dagen till ära inte innehöll några strumpor, ett paraply på gränsen till förfall och en kofta. Detta medförde skavsår, ett fulständigt kvaddat paraplu på grund av blåsten som medförde en väääldigt blöt Annika vilket ledde till en jävligt arg Annika vilket tillslut resulterar i detta arga blogginlägg om PMS.

Kommentarer
Postat av: Frida

Oj oj oj, min vän! Din blogg är underhållande och ärlig :) Men vänta du bara på graviditeten en dag.. då kan vi snacka riktiga svängningar!

Postat av: Annika

Haha, ja det kan jag verkligen tänka mig! Ojoj, jag som är så sliten och käsnlomssigt körd nu, hur ska det då gå med 9 MÅNADER! Haha

2008-09-03 @ 18:53:13
URL: http://annikki.blogg.se/
Postat av: Martin

Haha, sjukt kul. Hoppas lördagen kan trolla bort alla dessa symptom, som jag inte förstår, men ändå lyckas bli drabbad av. Eller rättare sagt; jag blir drabbad av den som blir drabbad av dem!

2008-09-04 @ 10:16:37
Postat av: Annika

HAha Martin! Oppis nivåer på PMS-skalan överstiger mina, så det kan jag tänka mig!

2008-09-04 @ 16:21:42
URL: http://annikki.blogg.se/
Postat av: Jenny

hahaha, så roligt detta var! :D

2008-09-10 @ 19:22:54
URL: http://baratankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback