En sextonåring flickas dagbok

Hittade en gammal dagbok från 2003, som undsluppit mitt stora dagboksbål jag hade för några år sedan. Jag var 16, kär och fruktansvärt besatt av killen. När man ser något gammalt med nya ögon förstår man mer. Att läsa en sextonåringflickas ärliga dagbok är som att kliva in i en hjärna som är så fullständigt fixerad vid sig själv och framför allt: sina brister. Tre dagar i depprission och en dag på skyhöga moln. Fram och tillbaka, upp och ned... huj, huj. Jag erkänner: det är inte ballongdjur och godisregn alla dagar i veckan, men jag är i alla fall inte sexton.

När jag var sexton såg jag fel på mig själv som inte fanns. Jag trodde inte jag var någon utan min kille. FEL! Jag var lika mycket någon som nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Go Ank -22år! =)

2009-02-11 @ 18:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback